Zaštita potrošača jedna je od temeljnih i prioritetnih politika Europske unije.
Cilj je osigurati da svi građani uživaju visoku razinu zaštite svojih prava, bilo da kupuju u trgovini, putem interneta, putuju ili koriste usluge unutar Unije.
Kroz niz pravila i inicijativa, Europska unija nastoji izgraditi tržište koje je sigurno, pravedno i transparentno za sve.
Zahvaljujući pravilima Europske unije:
✅ možete zatražiti zamjenu ili povrat novca za robu koja je neispravna ili ne odgovara opisu,
✅ zaštićeni ste u slučaju kašnjenja, otkazivanja ili uskraćenog ukrcaja na putovanjima,
✅ imate pravo odustati od internetske kupovine u roku od 14 dana bez navođenja razloga,
✅ prije kupovine ili sklapanja ugovora imate pravo na jasne i potpune informacije,
✅ sigurnost proizvoda na tržištu osigurana je obveznim standardima,
✅ zaštićeni ste od skrivenih troškova i nepoštenih ugovornih uvjeta,
✅ cijene moraju biti transparentne – ono što vidite, to i plaćate,
✅ uživate u povoljnim uvjetima roaminga pri putovanjima unutar EU-a,
✅ vaša privatnost i osobni podaci su zaštićeni prema GDPR regulativi,
✅ sporove s trgovcima možete riješiti brzo i povoljno alternativnim načinima rješavanja sporova.
💡 Praktičan savjet:
Prilikom online kupovine provjerite ima li trgovac jasno objavljene svoje kontakt podatke, uvjete poslovanja te pravila dostave i povrata, uključujući troškove i rokove isporuke. Tako ćete izbjeći moguće nesporazume i neplanirane troškove.
👥 Trebate pomoć?
Ako imate problem s kupovinom, putovanjem ili korištenjem usluga u EU, Norveškoj, Islandu ili Ujedinjenoj Kraljevini, obratite se Europskom potrošačkom centru Hrvatska (ECC Hrvatska) koji djeluje pri Ministarstvu gospodarstva.
ECC vam pruža besplatnu pomoć u zaštiti vaših potrošačkih prava i posreduje u rješavanju sporova s trgovcima iz drugih država članica.
🌟 Vaša prava su važna. Zajedno gradimo sigurnije i pravednije europsko tržište! 🌍🤝