Jedan tradicionalni uskrsni proizvod potaknuo je val negativnih reakcija u Njemačkoj, a zanimljivo, na police ga stavljaju i pojedini trgovački lanci u Hrvatskoj, također po paprenoj cijeni. Naime, ponuda u njemačkom trgovačkom centru Rewe razbjesnila je mnoge kupce uoči najvećeg kršćanskog blagdana. “Ne samo zlatno, nego glamurozno, pa što bi to moglo biti?”, “Uskrs je pred vratima, a među svim slasticama čokoladni zec je prava klasika”.
Ovim riječima Rewe reklamira poznati proizvod – čokoladnog uskršnjeg zeca proizvođača Lindt, koji je tradicionalno umotan u zlatnu foliju i opremljen zlatnim zvonom na crvenoj vrpci. Naime, Europa-Galerie u Saarbrückenu trenutno promovira posebnu Glamour Edition koji je dostupan u Reweu. “Postalo je preskupo”, “Danas je to nepriuštivo, a omjer cijene i kvalitete više ne postoji”, neki su od komentara na Facebook objavu Europa-Galerie.
Ljudi su ostali u čudu, smatraju da to više nije normalno, “Košta 50 eura? Ne, hvala”, napisala je jedna korisnica. Sol na ranu je što su zečevi postali manji, a cijene su zapravo otišle gore. Tako je nastala prava ‘revolucija’ oko zeke kojeg su zbog cijene prozvali Dubai zeko.
U Hrvatskoj se ‘zlatni zeko’ prodaje kao da je od pravog zlata
No, kako piše potrošačka platforma Halo, Inspektore, kod nas se prodaje isti takav čokoladni zec, no reakcije zbog cijene nisu tako javne i snažne kao u Njemačkoj. “Iako mu je redovna cijena u Hrvatskoj 59,99 eura/kg, nekadašnjih 450 kuna, ljudi to kupuju? Istina, kod nas je u osječkom Sparu trenutno na akcijskom ‘sniženju’ pa košta ‘samo’ 39,99 eura. I, gle, dobro se prodaje. I po toj cijeni”, pišu na Facebooku uz fotografiju uskršnje čokolade u zlatnom omotu sa ‘zlatnom cijenom’.
“U bogatoj Njemačkoj neviđeni gnjev među potrošačima koji su u trgovinama REWE dobili prigodu kupiti tog zlatnog ‘Dubai’ zeku po ipak cijeni od ‘samo’ 50 eura, o čemu se naveliko govori i među našim građanima koji tamo žive. Za to vrijeme u Hrvatskoj je očito kako dječja čokoladna poslastica postaje stvar prestiža – pokloniti tog čokoladnog zeku od 450 kuna, pa makar ne imali što jesti. ‘Uskrs je’, reče jedna Osječanka i kupi dva takva zeca”, dodaju.
Na njihovu objavu nanizalo se skoro 300 komentara. Ljudi tvrde, nema šanse da bi to kupili. “Da nije žalosno bilo bi smiješno”, “Pa baš da je punjen zlatom ne bih dala toliko para za to, budale su oni koji to kupuju. I onda kukamo kako nam je teško”, “Je li ovo tiskarska pogreška ili su trgovine totalno poludjele s cijenama?”, pitaju se Hrvati.