Prava potrošača korisnika usluga u turizmu i ugostiteljstvu uređuje Zakon o pružanju usluga u turizmu.
Je li vam se kad dogodilo da ste uplatili ljetovanje/zimovanje i u zadnji čas shvatili da ipak nećete moći ići?
Ukoliko se potrošaču ugovaratelju aranžmana dogodi situacija da ne može otputovati na uplaćeno putovanje može se temeljem odredbi navedenog zakona pozvati na pravo prijenosa paket aranžmana na drugu osobu uz obavijest trgovcu – organizatoru putovanja o promjeni i nastalim okolnostima u razumnom roku uz moguće plaćanje dodatnih troškova.
Agencija/organizator putovanja mijenja ili otkazuje dogovorene stavke?
Ako trgovac – organizator želi svojevoljno promijeniti dogovorene elemente putovanja, potrošač ima pravo
Ako prije početka paket –aranžmana trgovac odgovoran za paket aranžman otkaže paket aranžman, putnik ima pravo na povrat sredstava u roku od 14 dana i, prema potrebi, pravo i na odštetu.
Kome se obratiti?
Potrošač nezadovoljan uslugom u turizmu ili ugostiteljskom uslugom može podnijeti pisani prigovor u poslovnim prostorijama, odnosno, u ugostiteljskom objektu ili putem pošte, telefaxa ili elektroničke pošte, a pružatelj usluge je dužan u pisanom obliku odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.
Potrošači koji su nezadovoljni odgovorom na prigovor, nepravilnosti u pružanju ugostiteljskih usluga i usluga u turizmu mogu prijaviti Turističkoj inspekciji Državnog inspektorata (putem mrežne stranice Državnog inspektorata https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83ili putem telefona na 01 2375 100.
Sanja Keretić