(ROZP- nagrađeni sadržaj)
U zadnje vrijeme na mnogim proizvodima koje u obitelji konzumiramo primijetila sam logo zelene žabe na proizvodima. Od malih nogu ne volim žabe i upravo zbog toga razloga taj logo naveo me da proučim što to zapravo znači…
Prilikom istraživanja susrela sam se sa mnogim teorijama zavjere.
Jedna od teorija jest da su to proizvodi koji su otrovni. Zelena žaba smatra se jednom od najotrovnijih vrsta žaba pa se zato pojavila teorija da se radi o proizvodima koji su otrovni.
Jedna od teorija s kojom sam se susrela jest da proizvodi sa logom žabe sadržavaju insekte.
Postoji teorija zavjere u svijetu koja je izazvala veliku paniku, a to je da takvi proizvodi sadržavaju kemikaliju atrazin i oni kao takvi pretvaraju mlade muškarce u žene. Znanstveno je dokazano da ukoliko se kemikalija atrazin nađe u vodi u kojoj obitavaju žabe da se mijenja orijentacija žaba.
Međutim, kako izvori kažu, istina je zapravo vrlo pohvalna. Logotip žabe predstavlja certifikat neprofitne i međunarodne organizacije Rainforest Alliance. Ova organizacija, osnovana je 1987. godine. Bavi se očuvanjem bioraznolikosti i promicanjem ekološki održivih i društveno pravednih poljoprivrednih i šumarskih praksi u više od 60 zemalja diljem svijeta.
Udruga dodjeljuje potrošačku oznaku zelene žabe utemeljene na standardu „Rainforest Alliance Sustainable Agriculture Standard”.
On obuhvaća kriterije ljudskih prava kao što su pristup obrazovanju ili zabrana dječjeg rada, kao i ekološke zahtjeve poput zaštite vodenih tijela i bioraznolikosti.
Oznakom Rainforest Alliance iznačavaju se proizvodi poput kakaa, kave, čaja, agruma, banana i sl. Dakle logo zelene žabe zapravo znači da je proizvod proizveden korištenjem metoda koje podržavaju tri stupa održivosti: društveni, ekonomski i ekološki.
Mogu li zaista ti proizvodi biti otrovni ili se njihovom konzumacijom zaista može mijenjati spol?! Teorija zavjere ili ekološki osviještena organizacija?! Ostaviti ću vam prostora za razmišljanje i pustiti vas da vjerujete svome instinktu.
Ines Miljančić